Ekonomi

E-Ticaret Yapanlar Burada: E-Ticarette Yerelleştirme Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Bilgi

E-ticarette yerelleştirme çok önemlidir. Şimdi yerelleştirme konusunda dikkat etmeniz gereken detayları birlikte öğrenelim. ?

1. Yerelleştirme olarak da bilinen yerelleştirme; bir eserin veya hizmetin bir ülkenin diline ve kültürüne göre uyarlanmasıdır.

Ürünün yerlileştirilmesi ve o ülkenin ihtiyacına hizmet edilmesi amaçlanmaktadır. İşler veya hizmetler; İçerik, dil, görünüm, sunum, fayda, özellikler gibi birçok yönden o ülkenin diline göre yerelleştirilir.

2. İşin yerelleştirilmesi aslında işin küreselleşmesine hizmet eden bir süreçtir.

Bu nedenle yerelleştirme yapay küreselleştirme olarak da bilinir.

3. Yerelleştirme ne demek dediğimizde, eser veya hizmetlerin ana diline, ilgili ülkenin beklentileri doğrultusunda tercüme edilmesi ve uyarlanmasıdır.

Bir bakıma yerel pazarın koşullarına daha uygun hale gelme sürecidir. Yerelleştirme, yeni potansiyel müşterilere ulaşmada yardımcı bir rol oynar.

4. Yerelleştirme, daha fazla tüketicinin iş hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar ve müşteri tabanı oluşturmada oldukça etkilidir.

Lokalizasyonu kısaca anlatmak gerekirse; Bir kaynak dilin, çevrilecek dilin kültürel, sosyal ve davranışsal özelliklerini yansıtarak tercüme edilmesi veya uyarlanmasıdır. Bu çeviri; Dil, yerel ölçü birimleri, malzemeler, özel günler ve kültürel özellikler gibi birçok kesimde etkilidir.

5. Yerelleştirmenin çeviriye göre bazı farklılıkları vardır.

Her şeyden önce, çok daha kapsamlı. Yerelleştirmede kelimelerin çevrilecek dildeki tam karşılığı eklenir. Sözcüklerin anlamlarına uyulur. Tüketici beklentileri tam olarak karşılanmalı ve müşteri kazanımı amaçlanmalıdır.

6. Başarılı bir şekilde yerelleştirilen bir hizmet veya eser, hitap edeceği ülkenin kültürü tarafından benimsenir.

Yerelleştirme örneklerinden bahsettiğimizde dil çevirileri, saat dilimleri, para, ulusal bayramlar, yerel renk hassasiyetleri, iş veya hizmet adının çevirisi, cinsiyet rolleri ve coğrafi durum gibi pek çok kategori karşımıza çıkıyor.

7. Yerelleştirmenin amacı, dil, kültürel tercihler veya konum ne olursa olsun, bir iş veya hizmetin pazara uygun hale getirilmesidir.

Tüketicileri marka ile buluşturmada ve onları sadık müşterilere dönüştürmede zincirin değerli halkalarından birini oluşturmaktadır. Özellikle e-ticaret ve e-ihracat yapan firmalar için yerelleştirme adımları dünyaya açılmak ve eserlerini yurtdışına satmak için etkili bir yoldur.

8. Bazen bir e-ticaret sitesi e-ihracat için yerelleştirmeye ihtiyaç duyabilirken bazen de bir yazılım, ürün veya hizmet yerelleştirmeye ihtiyaç duyabilir.

Ürün veya hizmetin yerelleştirilmesine karar verildiğinde öncelikle hangi alanların yerelleştirilmesi, ardından bu alanların yerelleştirilmesi için gerçek araçlar seçilmelidir.

9. Yerelleştirme ne kadar başarılı olursa, müşteriye dokunma olasılığı o kadar artar.

Çevrilen dilde bir anlamın olması, kelimelerin birebir karşılığı olması, insanların kullandığı kalıp ve anlamlarla örtüşmesi çok değerlidir.

10. Yerelleştirme, e-ticaret sitelerinin ürün ve hizmet yelpazesini genişletmek ve yurt dışına açılmak için kullandıkları bir formüldür.

E-ticarette yerelleştirme nedir dediğimizde yaptığınız işlerin veya hizmetlerinizin hedeflenen ülkenin diline çevrilmesi işlemidir. Elbette bu çeviri kolay bir dil çevirisi değil, daha çok oradaki hedef kitlenin beklentilerine ve kültürüne göre uyarlamak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu